بررسی اصول و عناصر بازاریابی داخلی سازمان

بررسی اصول و عناصر بازاریابی داخلی سازمان کلمات کلیدی : ابعاد بازاریابی داخلی اهمیت بازاریابی داخلی اهداف بازاریابی داخلی اصول بازاریابی داخلی عناصر بازاریابی داخلی عوامل بازاریابی داخلی تعریف مفهومی بازاریابی داخلی تعریف عملیاتی بازاریابی داخلی تحقیق کامل در مورد بازاریابی داخلی عناصر اصلی بازاریابی داخلی سازمان

دانلود

هدف از این تحقیق بررسی اصول و عناصر بازاریابی داخلی می باشد. گامسون (1987) بیان می کند که «ایده ی بازاریابی داخلی، به کار بردن مفهوم بازاریابی توسعه داده شده برای بازار بیرونی، در بازار درونی می باشد» (گامسون، 1987). وویما بیان می کند که این دیدگاه یک دیدگاه بسیار سنتی به بازار داخلی است که از مفاهیم سنتی بازاریابی نیز استفاده می کند. در دیدگاه آمیخته ی بازاریابی درونی توجه به کارکنان درونی زیاد است؛ تا جایی که از توجه به مشتریان بیرونی کاسته می شود.       به طور کلی، عناصر اصلی بازاریابی داخلی سازمان از چندین جنبه مورد بررسی قرار می گیرد. در زیر به بررسی عناصر بازاریابی داخلی پرداخته می شود: 1-    امنیت شغلی: یعنی کارکنان مطمئن شوند که در شرایط عادی از کار اخراج نمی شوند. ولی شرکتی کردن بسیاری از کارکنان دولت حرکتی است در خلاف تضمین امنیت کارکنان. آردور و دیگران (1994) بیان داشتند که میل کارکنان به ترک سازمان، کاهش تعهد و کاهش رضایت کارکنان از نتایج اصلی سطح پایین امنیت شغلی است (آردور و دیگران ، 1994). امنیت شغلی به عنوان یکی از عناصر اصلی بازاریابی داخلی مطرح است. این جنبه از بازاریابی داخلی تجهیز کارکنان را در زمینه امنیت شغلی قابل قبول در بر می گیرد. هر کاهش در زمینه بهره وری و یا سودآوری ممکن است به انتقال، آموزش مجدد و گردش شغلی کارکنان منجر گردد. به عنوان یک راه جلوگیری از ریزش کارکنان، به کارگیری مجدد آن ها در سایر بخش ها امکان پذیر است. بررسی ها بیانگر این واقعیت هستند که با افزایش سطح امنیت شغلی کارکنان، رضایتمندی، وفاداری و اعتماد به مدیریت افزایش می یابد (بانسال و موریس ، 2001).       2-    رضایت از حقوق و مزایا:  نظام پاداش کارکنان از خط مشی ها، فرآیندها و کارکرد منسجم سازمان برای پاداش دهی به کارکنان مطابق با نقش،مهارت و شایستگی که دارند و ارزش کار آنان تشکیل می شود.چنانچه خدمات کارکنان در حد مورد انتظار باشد میزان خدمات آنان از طریق نظام حقوق و دستمزد صورت می گیرد و در صورتی که فراتر از سطح انتظار باشد به صورت مزایا و پاداش دریافت می کند.ارائه حقوق و مزایای بالاتر از متوسط سطح صنعت و پرداخت متناسب با عملکرد و بهره وری، یکی از روش های اعمال این کار است. بر اساس بررسی های انجام شده مشخص گردیده که کارکنان شرکت های با حقوق و مزایای بالاتر از متوسط، دارای سطوح رضایتمندی و تعهد بیشتری نسبت به سازمان هستند (منبع: همان).                 فهرست مطالب تعریف نظری و مفهومی بازاریابی داخلی تعریف عملیاتی بازاریابی داخلی  مقدمه 2-4.بازاریابی داخلی 2-4-1.تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی 2-4-2. عناصر بازاریابی داخلی 2-4-3.آمیخته بازاریابی داخلی 2-4-4.اصول بازاریابی درونی 2-4-5.گام های بازاریابی داخلی 2-5پیشینه تحقیق 2-5-1.تحقیقات داخلی 2-5-2.تحقیقات خارجی     منابع  
  • جزوه سنسور و ابزار دقیق
  • جزوه سنسور و ابزار دقیق کلمات کلیدی : جزوه سنسور و ابزار دقیق دانلود جزوه سنسور و ابزار دقیق به تعداد 143 صفحه pdf (بصورت زوجی 285 صفحه است) مناسب اساتید و دانشجویان مهندسی و همچنین جمع بندی و مرور…

  • ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی
  • ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی ارزشیابی عملكرد كاركنان ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی نقش اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی عملکرد کارکنان اجرای روش…

  • مدیریت مشارکتی در سازمان
  • مدیریت مشارکتی در سازمان مبانی نظری مدیریت مشاركتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارمندان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان سیر تكوین مدیریت مشاركتی مهارت های لازم برای…

  • ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه
  • ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده سازی…

  • ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو
  • ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو صدك آنتروپومتری ایستگاه كاری وضعیت كاری دانلود مقالات رشته بهداشت حرفه ای ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ دانلود مقالات بهداشت حرفه ای سیستم همکاری در فروش فایل دانلود دانلود مقاله رشته بهداشت…

  • پاورپوینت تشریح مهارت حل مساله و تصميم گیری
  • پاورپوینت تشریح مهارت حل مساله و تصميم گیری دانلود دانلود پاورپوینت تشریح مهارت حل مساله و تصميم گیری جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 56 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *