بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان
اخلاق
اخلاق کار
رضایت مندی
رضایت مندی مشتریان
رابطه اخلاق کار با رضایت مندی
بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت
دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت
بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان
عنوان انگلیسی:
The Study of the Relationship between work Ethics and Customer Satisfaction
قسمتی از مقدمه
امروزه اخلاق یکی از مباحث مهم است، علاقه و توجه وافری طی سالهای اخیر از جانب محققان و نظریه پردازان به رفتارهای مختلف آسیب رسان و منفی در محیط های كار معطوف شده است(گل پرور،1390). مدیران امروزی به این نتیجه دست یافته اند که فقط با قوانین و مقررات نمیتوان سازمانها را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری نیاز دارند که اخلاق نام دارد به اعتقاد کارشناسان برای اداره بهتر سازمانها ضرورت دارد که اخلاق در کنار قانون قرار بگیرد خود کنترلی جایگزین دیگر کنترلی شود و هدفهای اخلاقی به قوانین اخلاقی تبدیل شوند(کوکناک و جونز ،1998). امروزه در کشورهای صنعتی، اخلاق کار به عنوان یکی از عوامل موثر بر پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است(محمد خانی و محمدی، 1392). اخلاق، قواعد ارزشی و هنجاری یك جامعه میباشد كه در رفتار افراد آن انعكاس مییابد. مباحث اخلاقی در حقیقت یكی از مشكلات عمده سازمانها محسوب میشود، زیرا بیانگر تقابل بین عملكرد اقتصادی (كه به وسیله درآمدها ، هزینه ها و سودها اندازه گیری شده) و عملكرد اجتماعی (كه در قالب تعهدات آن سازمان در داخل و خارج نسبت به دیگران بیان میشود) می-باشد(عادل،1387). و همچنین پیچیده تر شدن روز افزون محیط سازمان ها و افزایش میزان کارهای غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمسولانه در محیط کار، توجه مدیران و صاحب نظران را به بحث اخلاق کار و مدیریت اخلاق معطوف کرده است(فقیهی،1391). از سوی دیگر رعایت موازین اخلاقی از سوی سازمانها در اقتصاد امروزی بسیار مهم و حیاتی بوده و رفتار اخلاقی سازمانها نقشی اساسی را در شكل گیری و حفظ روابط بلند مدت میان سازمان و مشتریانش بازی میکند(رومان،2005). تحقیقات نیز نشان میدهد سازمانهایی كه در راستای رعایت موازین اخلاقی در حركت میباشند موجب توانمندسازی مشتریان، رضایت آنها و در نهایت كسب مزیت رقابتی برای سازمان در آینده خواهند شد(گوزنته،2001). در این راستا تحولات صورت گرفته در مفهوم بازاریابى در دهه اخیر، همه سازمانها و كلیه كسب و كارها را به سمت مشترى گرایى سوق داده است، توصیه نهایى همه رویكردهاى جدید بازاریابى در بازارهاى رقابتى، مبتنى بر حفظ و نگهدارى مشتریان است(امیر شاهی،1388). با توجه به اهمیت رضایتمندى مشتریان، در عرصه ى فعالیت هاى اقتصادى جهان نگرش مشترى مدارى و كسب رضایت مشترى، یكى از اصول كسب و كار تلقى مى شود و عدم توجه به این اصول احتمال حذف شدن از صحنه بازار را در پی خواهد داشت، زیرا اگر كالا و خدمات انتظارات مشتری را برآورده كند در او احساس رضایت ایجاد میشود و با خرید مجدد و یا ( حضور مجدد) خود تشویق دیگران به خرید به بقای آن سازمان و شركت كمك می كند(دادخواه، 1388).
كلمات كلیدی:
اخلاقاخلاق كاررضایتمندیرابطه اخلاق و رضایتمندی
فهرست مطالبمقدمهروش پژوهشنتایج پژوهش
جدول 1. مشخصات فردی کارکنان باشگاه های بدنسازی و امادگی جسمانیجدول 2، نشان دهنده وضعیت نرمال بودن داده ها می باشد با استفاده از آزمون كولموگروف- اسمیرنوفجدول 3، نتایج رگرسیون چند متغیره را برای پیش بینی میزان رضایت مندی بر اساس اخلاق کاری کارکنان نشان میدهدجدول4: ارتباط اخلاق کاری با رضایت مندی مشتریانجدول 5: نتایج رگرسیون چند متغیره برای پیشبینی رضایت مندی بر اساس اخلاق کار
بحث و نتیجه گیری
پاورپوینت بررسی قوت ها و ضعف ها و فرصت ها و تهدیدات سیاسی نظام جمهوری اسلامی در سال های پایانی دهه سوم انقلاب دانلود دانلود پاورپوینت بررسی قوت ها و ضعف ها و فرصت ها و تهدیدات سیاسی نظام جمهوری…
دانلود پاورپوینت انگل های گیاهی دانلود دانلود پاورپوینت انگل های گیاهی جهت رشته کشاورزی در 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش نماتدها به گروهي از جانوران پرسلولي و كرمي…
توسعه و توسعه یافتگی و مشکلات آن توسعه Development توسعه یافتگی شاخص های توسعه شاخص سازی دانلود توسعه و توسعه یافتگی و مشکلات آن سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…
دانلود تحقیق رفتار ضد بهره ور با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی رفتار ضد بهره ور با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد فهرست…