خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت زمان انتظار خدمت دهنده جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی اصول صف مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی شهرستان شاهین دژ دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت

دانلود

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف (مطالعه موردی:جایگاه سوخت رسانی دو منظوره عباسی- قنبری شهرستان شاهین دژ) عنوان انگلیسی: Optimizing the process of time management in the manner of providing service for customers of dual-purpose fuel stations through the queue principle technic   چكیدههدف این تحقیق بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف می باشد. برای مدل‌ سازی، سیستم صف موجود، بر حسب مدت زمان ارائه خدمت به دو دسته تقسیم بندی شده است، حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده اول برابر یا بیشتر از خدمت دهنده دوم است. و حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده دوم بیشتر از خدمت دهنده اول است، یا به عبارتی مدت زمان دریافت خدمت فرد اول كمتر تر از فرد دوم می‌باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که میانگین کل تعداد افراد داخل صف 5 نفر می باشد. حجم نمونه در سطح خطی 05/0 و با استفاده از فرمول کوکران برابر 151 برآورد گردیده است. روش نمونه گیری انتخابی تصادفی ساده بوده است. میانگین کل تعداد افراد داخل سیستم 6 نفر و میانگین کل زمان انتظار افراد در صف 12 نفر بوده است. میانگین کل زمان انتظار افراد در سیستم 16 دقیقه می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها بیکار باشند 27 درصد برآورد گردیده است که مرتبط با ساعات غیر پیک سوخت رسانی می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها مشغول باشند 4/45 درصد می باشد که مربوط به ساعات قبل از ظهر می باشد. مشتریانی که در هر ساعات از دریافت خدمات انصراف می دهند 5 برآورد گردیده است که نشان از آن دارد جایگاه دیگری را برای سوخت گیری در سطح شهر انتخاب می نمایند. کلمات کلیدی: زمان انتظارخدمت دهندهجایگاه های سوخت رسانی ترکیبیاصول صف مقدمهنظریه صف با کار تحقیقاتی مهندسی دانمارکی به نام ای. کی. ارلنگ 2 در سال 1909 آغاز گردید (Kleinrock,1974). نظریه صف شامل مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی مربوط به آن می‌شود. یک سیستم صف را می‌توان به صورت مشتریانی تعریف کرد که برای سرویس گرفتن وارد سیستم می‌شوند و اگر سرویس در اختیار نباشد برای آن منتظر می‌مانند و پس از انجام سرویس سیستم را ترک میکنند. در سیستم‌های صف مشتری و سرویسکننده (سروِر) دو طرف یک صف هستند. در تئوری صف، مشتری لفظ عامی است که برای موجودیتی به کار می‌رود که برای دریافت سرویس، به سیستمی که این سرویس را فراهم می‌کند وارد می‌شود. مکانیزم یا ابزاری که این چنین سرویسی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد سرور یا خدمت‌دهنده نام دارد (Seki et al,2003).طبیعی است که تشکیل صف هزینه زا است. از طرفی سازمان مجبور است فضایی برای انتظار مشتریان قرار دهد (مانند اتاق انتظار). بنابراین تعداد مشتریانی که در صف منتظر دریافت خدمت هستند و یا تعداد مشتریان داخل سیستم، معیاری برای ارزیابی سیستم صف محسوب می‌شوند. رضایت حضور مشتری با میزان حضورش در سیستم رابطه عکس دارد به این معنی که حضور مشتری در صف، هزینه از دست دادن مشتری را به سازمان تحمیل می‌کند. بنابراین هزینه زمان انتظار در صف و مدت زمان دریافت سرویس، یکی از معیارهای مهم ارزیابی صف است (Helms,2006). فهرست مطالبچكیدهمقدمهروش تحقیقمدل صف پیشنهادی(شکل). نمایی شماتیک از جایگاه سوخت رسانیتحلییل نهایی سیستم تحلیل جایگاه بنزین جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی تحلیل جایگاه بنزین با winqsb2.0 جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : تحلیل نهایی سیستم تحلیل جایگاه CNG جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : تحلیل نهایی سیستمبحث و نتیجه گیری
  • خلاصه (جزوه) نظریه های کارآفرینی دکتر اکبری
  • خلاصه (جزوه) نظریه های کارآفرینی دکتر اکبری نظریه های کارآفرینی دکتر اکبری دانلود خلاصه (جزوه) نظریه های کارآفرینی دکتر اکبری به تعداد 57 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع   شامل 5 فصل با موضوعات زیر: - کلیات …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 64 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اختلال اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اختلال اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه…

  • دانلود پاورپوینت آسانسور
  • دانلود پاورپوینت آسانسور پاورپوینت اجرای آسانسور پاورپوینت در مورد آسانسور پاورپوینت درباره اسانسور دانلود پاورپوینت آماده اسانسور دانلود دانلود پاورپوینت آسانسور جهت رشته عمران در 80 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت آموزشی پرسشنامه شخصیتی NEO
  • پاورپوینت آموزشی پرسشنامه شخصیتی NEO دانلود دانلود پاورپوینت آموزشی پرسشنامه شخصیتی NEO جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 130 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نسخه تجديد نظر…

  • مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری
  • مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری مفهوم فضا فضا در معماری دانلود مقاله فضا در معماری زبان فضا و معماری رابطه فضا و معماری انواع فضا در معماری فضا در معماری چیست دانلود مقاله رشته معماری با عنوان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نارسایی هیجانی
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نارسایی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نارسایی هیجانی مبانی نظری نارسایی هیجانی پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی پیشینه داخلی نارسایی هیجانی پیشینه خارجی نارسایی هیجانی پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی پیشینه نظری نارسایی هیجانی ادبیات…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *