هدف از این تحقیق بررسی آموزش عالی و رسالت های آن با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب
مقدمات
2-1-1 آموزش عالی و رسالتهای آن
2-1-2 تحصیلات تكمیلی و اهمیت آن
2-1-3 اهمیت تدریس در آموزش عالی
2-2 روشهای تدریس در مراکز آموزش عالی
2-2-1 روش تدریس سخنرانی
2-2-2 روش تدریس پرسش و پاسخ
2-2-3 روش تدریس حل مسئله
2-2-4 روش تدریس مباحثه
منابع
با شروع قرن 21 آموزش عالی اهمیت فزایندهای پیدا كرده است. در كشورهای صنعتی پیشرفته تا كشورهای با اقتصاد متوسط و پایین، آموزش عالی محكمترین و نزدیكترین رابطه را با رشد و پیشرفت اصول دموكراسی و اقتصادی داشته و سیاستهای اموزشی برای ارتقاء سطح اقتصاد افراد و عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است (جانستون، 2005).
قرن 21 شاهد دگرگونیهای ساختاری ژرف و پرشتاب، از جمله انفجار اطلاعات، توسعه ارتباطات، تحولات مفهومی در مفاهیم كلیشهای، تغییرات بنیادی فرهنگی در جوامع انسانی است (فراستخواه و كبریایی، 1377) و جوامع را به سمت دانشمداری حركت میدهد و توزیع قدرت در بین جوامع را بر عهده دانش میگذارد (نصر و همكاران، 1382). این تغییرات، تحولات و دگرگونیهای بنیادی در كاركردها و جهت گیریها و ساختارهای آموزش عالی و محیطهای دانشگاهی را ضروری میسازد.
صاحبنظران بر این عقیده هستند كه بقا و پایداری آموزش عالی در این عصر، در گرو میزان آمادگی آن برای انطباق با تغییرات سریع پیرامونی و تحولات ناشی از فناوریهای نوین و بازآفرینی روشهای خود در شرایط دگرگون شونده جدید است و دانشگاهها وقتی میتوانند تغییرات لازم را برای مواجهه با چالشهای پیش روی خود آغاز کنند که فضای فرهنگی و پیچیدهای را که در آن بهسر میبرند درک کرده و تغییر و تحولات اساسی را در مسولیتها، وظایف، ساختار و برنامههای درسی و سایر عناصر آن انجام دهند (سانیال، 1379: 356). بنابراین اساسا نقش آموزش عالی ایجاد تحولات بنیادی در سطح دانشگاه و به تیع آن در سطح جامعه است.
از انجا كه دانشگاه منشا تحولات قلمداد میشود، رسالتها و ماموریتهایش نیز در جهت تشویق و تسهیل چنین ماموریت و هدفی است. شروع چنین ماموریتی از سطح خود موسسات آموزش عالی اغاز میشود، ماموریتی كه (به نقل از كریم زاده، 1384) باید برای حفظ پویایی خود به برنامهریزی، آینده نگری، كنترل مداوم كیفیت و بهبود روشها بپردازد. همچنین از آنجا كه آموزش عالی محور توسعه جامعه است و تنها كانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است نیاز است تا از ایدهها و اندیشههای نو بهره گیرد و حركت رو به رشد جامعه را تسریع كند (رنسام ؛ به نقل از نصر و همكاران، 1382). از این رو در ادامه مباحث بیان شده به رسالتهای دانشگاه اشاره میشود.
رسالتهای مختلفی توسط صاحبنظران برای دانشگاهها بیان شده که از جمله قورچیان (به نقل از زارع و همكاران، 1386: 26) 10 رسالت برای دانشگاهها بیان كردند كه از مهمترین آنها را طراحی شرایط كاری برای مشاركت سازنده در انجام بهتر كارها و تقویت روحیه كار مشاركتی در اداره امور جامعه میدانند. بر این اساس آموزش عالی در شرایطی میتواند پیشرو و زنده بماند كه بتواند در تولید دانش، پرورش هوش جمعی و حفظ همسویی و ایجاد انرژی از طریق كار گروهی اعضاء خود و برای خشنودی ارباب رجوع موفق باشند. اما چهار رسالت عمدهای که اکثر صاحبنظران بر آنها اتفاق نظر دارند عبارتند از: رسالتهای آموزشی، پژوهشی، خدمات و کارآفرینی.
دانلود پاورپوینت قبه الصخره پاورپوینت معماری اسلامی پاورپوینت معماری اسلامی مساجد پاورپوینت برای رشته معماری پاورپوینت درس معماری جهان دانلود دانلود پاورپوینت قبه الصخره جهت رشته معماری در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…
پاورپوینت ارتباط بین شیوه های تامین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت دانلود دانلود پاورپوینت بررسی ارتباط بین شیوههای تأمین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت جهت رشته اقتصاد در قالب 39 اسلاید و…
پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان تهدیدی برای ظهور پاندمی دانلود دانلود پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان تهدیدی برای ظهور پاندمی جهت رشته ی پزشکی در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش آنفولانزا…
مدل مکانیابی و تخصیص برای ارائه دهندگان خدمات با قابلیت کاربرد در سازمان غیرانتفاعی بهداشت و درمان کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رایگان رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده رایگان رشته صنایع مقاله…
پاورپوینت بررسی روش تبلیغ برای کودکان و نوجوانان دانلود دانلود پاورپوینت بررسی روش تبلیغ برای کودکان و نوجوانان جهت رشته خدماتی و آموزشی در قالب 28 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…