دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 29 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 29 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد پیشینه نظری ارزیابی عملکرد ادبیات نظری ارزیابی عملکرد چارچوب نظری ارزیابی عملکرد

دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی ارزیابی عملکرد نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت می باشد که در آن به چارچوب نظری و پیشینه پژوهش می پردازیم.   بقا و دوام سازمان‌ها و همچنين توسعه آن‌ها نيازمند درك به هنگام فرصت‌‌هاي محيطي و تغییرات در بازار است. سازمان‌هايي كه توان درك قواعد بازار را دارند، شانس بيشتري براي بهره‌مندی از فرصت‌ها مي‌يابند. تكنولوژي‌هاي جديد نگرش‌هاي نو و روش‌هاي نوين همه مي‌توانند قواعد موجود را دگرگون سازند و شرايطی كاملاً نوين بيا‌فرينند (عطافر و همکاران، 147:1389). امروزه مسائل ناشی از افزایش رقابت و پیچیدگی محیط، سازمان‌ها را به فکر استفاده از روش‌های کاراتر و موثرتری در اداره امورشان انداخته است (آذر و دیگران، 1384)به بیان دیگر با گسترده‌تر شدن سازمان‌ها و افزایش دامنه نظارتی مدیران، ارزیابی و کنترل واحدهای سازمانی به ضرورتی برای مدیران تبدیل می‌شود. یکی از وظایف مدیران نظارت بر عملکرد سازمان‌هاست. (صالحی صادقیانی و دیگران، 1387:75).       تاریخچه ارزیابی عملکرد  از دیرباز تا‌ کنون، ارزیابی  عملکرد از جمله بهترین راه‌هاي به دست آوردن اطلاعات براي تصمیم‌گیري در سازمان‌ها به شمار رفته است و قدمت شکل‌گیری نظام ارزيابي عملكرد به صورت رسمي  را می‌توان به سه قرن پيش بازگرداند(تارمینا:103:2009) که در طول زمان با توجه به نيازهاي سازمان كامل‌تر گشته است. اما استفاده از نظام‌های ارزیابی به طور رسمی به قرن نوزدهم بر می‌گردد. در این دوره از ابزارهای بسیار ابتدایی برای ارزیابی سطح کیفی ستانده سازمان استفاده می‌شد (خدایی، 1387:10). بین سالهاي 1975 تا 1980 سازمان‌ها می‌توانستند تنها با تصمیم‌گیری بر اساس معیارهای مالی به موفقیت خود اطمینان داشته باشند، ولیکن با افزایش رقابت در بازارها، مدیران علاوه بر اندازههاي مالی نیازمند آگاهی از سایر جنبه‌های عملکرد سازمان نیز می‌باشند.      در دیدگاه سنتی، مهم‌ترین هدف ارزیابی، قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد، ولی در دیدگاه نوین، فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است. مدیریت بر ارزیابی دستگاه‌ها براساس نگرش نوین در مقایسه با نگرش سنتی از تفاوت‌های اساسی در ابعاد مختلف برخوردار است. پیامد وجود نظام ارزیابی مبتنی بر دیدگاه نوین، بهبود رضایت، ارتقا سطح کارکرد و در نهایت اثربخشی فعالیت‌های سازمان خواهد بود. در صورتی که اهداف اساسی مرتبط با انجام ارزیابی در راستای رشد و توسعه بهبود عملکرد و فعالیت‌های سازمان و افراد بوده و پدیده قضاوت و مچ گیری در آن جایگاهی نداشته باشد، سازمان‌ها خود به استقرار نظام ارزیابی می روند و به طور مستمر برای بهبود مکانیزم های آن تلاش می‌نمایند. برآیند این تلاش‌ها، ایجاد خود ارزیابی در سازمان‌هاست که پیامد نگرشی رشد و توسعه عملکرد و در نهایت تحقق سریع‌تر و بهتر اهداف سازمانی می‌باشد (نجفی و همکاران، 1387). در دوره حاضر  ارزیابی عملکرد در مقایسه با گذشته به مراتب تکامل‌یافته‌تر بوده و همسو با الگوی تحول اندیشه‌های مدیریت، ماهیت  و کارکردهای آن توسعه‌یافته است. در سال‌های اخیر عواملی چون رقابت شدید، جهانی شدن و انفجار تکنولوژی، یادگیری سازمانی، قابلیت‌های خلق دانش و نوآوری عوامل غالب در ایجاد مزیت رقابتی هستند، به تبع آن، سازمان‌ها مجبورند در جستجوی معیارهایی فراتر از سنجه‌های مالی سنتی باشند(متین و همکاران، 1389).        تعریف ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد فرایندی است که همه سازمان‌ها باید آن را انجام دهند آن‌ها ممکن است این کار را به صورت کاملاً سیستماتیک و یا خیلی سریع و خاص انجام دهند ولی به هر حال برای بهبود عملکرد باید به آن توجه کنند. این ارزیابی به واقع نوعی مصون‌سازی سازمان در برابر آفات پیش‌روست (پارکر ، 2000). بدین ترتیب ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می‌گردد که به منظور افزایش سطح بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به اهداف به شیوه‌ای اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می‌گیرد، به طوری که ارزیابی عملکرد در بعد «نحوه استفاده از منابع» اساساً در قالب شاخص‌های کارایی بیان می‌شود. اگر در ساده‌ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می‌دهد، که عمده‌ترین شاخص آن صرفه ‌اقتصادی یا بهینه بودن فعالیت‌هاست. از سوی دیگر ارزیابی عملکرد در بعد «سازمانی» معمولاً معرف اثربخشی فعالیت‌هاست، منظور از اثربخشی، میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعالیت‌ها و عملیات می‌باشد. (خدائی، 28:1387).  در تعریفی جامع، فرايند سنجش جامع عملكرد، در قالب عباراتي نظير: كارايي، اثربخشي، توانمندسازي، قابليت پاسخگويي در چارچوب اصول و مفاهيم براي تحقق اهداف و وظايف سازماني، ساختاري، برنامه‌ای و توسعه بلندمدت سازمان ارزيابي عملكرد سازمان اطلاق می‌شود و یا به عبارت ديگر منظور ارزيابي عملكرد اين است كه مدير كليه امكانات مصرف‌شده اعم از مادی و معنوي را با بازدهي كار بر اساس معيارهاي مورد قبول مقايسه كند تا روشن شود كه به اهداف كمي و كيفي مورد انتظار نائل آمده است یا خیر (سهرابی و خان محمدی، 6:1386).         فهرست مطالب چکیده:    2 فصل دوم :بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    3 فصل دوم    3 بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    3 2-1- مقدمه    5 2-2- عملکرد    5 2-2-1- مديريت عملکرد    6 2-2-2-تعاريف مديريت عملکرد    7 2-2-3- اهميت مديريت عملكرد    8 2-2-4-  عوامل مؤثردر توفيق مديريت عملكرد    10 2-2-5- مزيا و معايب مديريت عملکرد    11 2-2-5-1- مزاياي مديريت عملكرد    11 2-2-5-2- معايب مديريت عملكرد    13 2-2-6- عوامل تأثير گذار در اجرا و پياده سازي نظام مديريت عملکرد    14 2-2-7- اهداف مديريت عملکرد    15 2-2- 8- تعاريف ارزيابي عملکرد    17 2-2-9- اهداف ارزشيابي عملکرد    20 2-2-10- ديدگاهاي ارزيابي عملکرد    22 2-2-11- ضرورت و اهميت ارزيابي عملکرد:    24 2-2-12- فرايند ارزيابي عملکرد    26 2-2-13- مدل هاي ارزيابي عملکرد    30 2-2-14- روش هاي ارزيابي عملکرد کارکنان    40 2-2-15- موئلفه هاي مفهموم ارزيابي عملکرد    42 2-2-16- هدف تهيه و تدوين نظارم ارزيابي عملکرد کارکنان    43 2-2-17- اساس مديريت مبتني بر عملکرد    44 2-4- بخش دوم ) پيشينه تحقيق    45 آفتكشها، محيط زيست و توسعه پايدار    47 گاهي، نگرش و رفتار زيست محيطي در جهت توسعه پايدار    47 توسعه پایدار تولید آهن و فولاد در ایران از جنبه زیست محیطی با استفاده از منطق شلال    47 صنايع معدني راه دستيابي ايران به توسعه پايدار    48 2-5- آشنایی با صنعت فولاد    49 منابع:    55    
  • دانلود پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با نمره گذاری، روایی و پایایی
  • دانلود پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه پرخاشگری نوجوانان پرسشنامه پرخاشگری دانش آموزان پرسشنامه پرخاشگری آرنولد اچ باس و مارک پری هنجاریابی پرسشنامه پرخاشگری باس و پری پرسشنامه پرخاشگری باس و…

  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه
  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت…

  • پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعی نهم فرهنگ
  • پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعی نهم فرهنگ دانلود دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 17 مطالعات اجتماعی نهم با عنوان فرهنگ به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت رهبری
  • دانلود پاورپوینت رهبری پاورپوینت رهبری در دوران غیبت پاورپوینت رهبری در مدیریت رفتار سازمانی پاورپوینت رهبری سازمانی پاورپوینت درباره رهبری پاورپوینت درمورد مدیریت دانلود دانلود پاورپوینت رهبری جهت رشته مدیریت در 43 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • دانلود تحقیق کارکردهای فرهنگ سازمانی با فرمت ورد
  • دانلود تحقیق کارکردهای فرهنگ سازمانی با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی کارکرد های فرهنگ سازمانی با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • پاورپوینت مدیریت بازرگانی استراتژیک
  • پاورپوینت مدیریت بازرگانی استراتژیک پاورپوینت تحقیق راجب مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک پاورپوینت مدیریت استراتژیک چگونه است دانلود دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک جهت رشته مدیریت بازرگانی در قالب 278اسلاید و با فرمت pptxقابل اصلاح و ویرایش      …

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *