سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن

سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن تاریخچه کارآفرینی سازمانی کارآفرینی درون سازمانی چیست کارآفرینی در سازمانها کارافرینی در سازمان ضرورت کارآفرینی سازمانی فرآیند کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی مدل کارآفرینی سازمانی اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی هدف کارآفرینی سازمانی پایان نامه کارآفرینی سازمانی پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی

دانلود

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن به بررسی سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن می پردازیم.پس از تعریف کارآفرینی و نوع شناسی آن، می گویم که کارآفرینی درون سازمانی چیست. بعد از آن فرآیند کارآفرینی سازمانی رو بصورت کامل تشریح می کنیم.انواع مدل های کارآفرینی سازمانی نیز یکی از مباحث مهم این پایان نامه است که در آخر مورد بررسی قرار می گیرد.       فرآيند كارآفريني سازماني  با توجه به اينكه مراحل كارآفريني درون سازماني از سازماني به سازمان ديگر و از ايده‏اي تا ايده‏ي ديگر فرق مي‏كند و نمي‏توان فرمول ثابت و استانداري براي آن ارائه داد اما در اينجا به يك مورد آن كه توسط يكي از اساتيد دانشگاه‏هاي ايالات متحده به نام «كانتر» ارايه شده اشاره مي‏نمايم(اورند، 1382: 54-52):     1- معين كردن مشكل يا مسئله: اولين مرحله كارآفريني درون سازماني تشخيص و تعيين موضوع، مشكل، يا ايده‏اي است كه براي آشكار شدن و جمع‏آوري اطلاعات آن ممكن است ماهها و يا حتي سالها وقت لازم باشد. كارآفرينان سازماني بايد در اين مرحله نه فقط به صداي دروني خود گوش دهند. بلكه با ديگران نيز مشورت كنند و از آنها چيز ياد بگيرند. معمولاً سازمانهاي سنتي به دليل اينكه افراد را محدود به شرح وظايف و مسئوليت‏هاي خاص هر شغل مي‏كنند، مانع توسعه‏ي توانايي‏هاي افراد در اين مرحله مي‏شوند و نتيجتاً افراد نه وقت پيگيري ايده‏هايشان را دارند و نه اجازه‏ي خروج از حيطه شغلي خود را. همينطور دسترسي نداشتن به اطلاعات، فرهنگ غيرمشوق ايده‏هاي نو، ساختار و ارتباطات رسمي و سلسله مراتب سازمانهاي سنتي از ديگر موانع اين مرحله است.       2- اتحاد موقتي: بعد از معين كردن موضوع يا ايده‏سازي، كارآفرينان سازماني وارد مرحله‏ي ائتلاف با ديگران مي‏شوند. در سازمانهاي بزرگ كارآفرينان براي ادامه و اجراي كار احتياج به حمايت‏هاي مالي و قانوني مديران دارند و بايد سعي كنند از طريق ارتباط با ديگران مهارت‏ها و سوابق خود با افراد مسئول، ريسك كار خود را براي سازمان توجيه كنند و در واقع ايده‏شان را به سازمان بقبولانند و يا به اصطلاح بفروشند. اساساً در سازمانهاي سنتي به دليل ارتباطات رسمي و يكطرفه فرهنگ سازماني مراحل تخصيص بودجه، بوروكراسي، ريسك گريزي و عدم حمايت مديريت اين ائتلاف موقت بسيار مشكل است.       3-تجهيز و تكميل: پروژه بعد از قبول شدن در اين مرحله فعال و هويدا مي‏شود. در اين مرحله كارآفرينان جهت تجهيز و تكميل ايده‏شان در واقع به سمت درون پروژه، تيم كاري و رقبا چرخشي مي‏زنند. اين مرحله نيز در سازمانهاي سنتي با موانعي از قبيل فرهنگ و ساختار سازماني نامناسب، توانمند نبودن كاركنان تضاد و دخالت زياد، فقدان اطلاعات صحيح و نبودن شور و هيجان و تعهد قوي در كاركنان و … رو به روست.       4- جانشيني: اگر پروژه موفق به تجهيز و تكميل شده باشد در اين مرحله محصول يا فرآيند جديد در سازمان به صورت عادي و طبيعي در مي‏آيد. از اين پس نياز است تا بهره‏وري و ثبات را با مهارت‏هاي مديريتي افزايش داد. معمولاً كارآفرينان علاقه‏اي به ماندن در اين وضعيت ندارند و ادامه‏ي كار را به ديگري واگذار مي‏كنند. عموماً در سازمانهاي سنتي پيدا كردن جانشيني كه توانايي اداره‏ي چنين پروژه‏هايي را داشته باشد و بتواند آنها را به وضع عادي و معمول تبديل كند بسيار مشكل است. ضمن اينكه سازمانهاي سنتي خيلي زود و سريع پروژه را ترك مي‏كنند و افراد درگير با پروژه متحمل ريسك بزرگي مي‏شوند. در سازمانهاي كارآفرين اگر پروژه شكست خورده باشد به سرعت و قاطعيت آن را متوقف مي‏كنند و خطركارآفرينان و افراد درگير پروژه را تهديد نمي‏كند. در حالي كه در سازمانهاي سنتي يا خيلي زود پروژه را شكست خورده تلقي مي‏كنند. و يا خيلي دير پروژه‏هاي شكست خورده را متوقف مي‏كنند.              فهرست مطالب 2-1 مقدمه    13 2-2 مفهوم كارآفريني    15 3-2 نوع‏شناسي كارآفريني    25 1. كارآفريني پايدار    24 2. كارآفريني اشتراكي :    25 3. كارآفريني مدني :    25 4. كارآفريني پاسخگو :    25 1. كارآفريني فردي    26 2. كارآفريني درون سازماني    27 3. كارآفريني سازماني يا سازمان‏هاي كارآفرينانه    28 4-2 ايجاد سرمايه؛ حاصل كارآفريني سازمانی    34 جدول 1-2: سير تاريخي ابداع واژه‏ها در خصوص القاي كارآفريني در سازمان‏ها    37 5-2 ضرورت كارآفريني در سازمان    37 6-2 سير تطور كارآفريني در سازمان    38 7-2 مفهوم كارآفريني سازماني    43 8-2 فرآيند كارآفريني سازماني    45 9-2 موانع كارآفريني سازماني    47 ماهيت سازمان‏هاي بزرگ    45 – نياز به سودهاي كوتاه مدت    47 – فقدان استعداد كارآفرينانه    47 – شيوه‏هاي ‏نادرست پاداش    47 10-2 دیدگاهها و رویکردهای کارآفرینی    50 1-10-2 كارآفريني از ديدگاه اقتصاددانان    50 2-10-2 كارآفريني از ديدگاه محققين علوم رفتاري    61 3-10-2 كارآفريني از ديدگاه دانشمندان مديريت    66 11-2 انواع مدلهاي كارآفريني    76 – مدلهاي محتوايي    78 – مدلهاي فرآيندي    78 الف) فرآيند رويدادي    79 شكل 1-2 فرآيند شكل گيري فرآيند كارآفريني    80 منابع    
  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام
  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری…

  • دانلود تحقیق مالیات و مفهوم اجتناب مالیاتی با فرمت ورد
  • دانلود تحقیق مالیات و مفهوم اجتناب مالیاتی با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی مالیات و مفهوم اجتناب مالیاتی با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی 65 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی پیشینه داخلی سرمایه اجتماعی پیشینه خارجی سرمایه اجتماعی پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی چارچوب نظری سرمایه اجتماعی فصل دوم پایان نامه…

  • پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم
  • پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم دانلود دانلود پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 55 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مقاله سازمان همکاری شانگهای
  • مقاله سازمان همکاری شانگهای اعضای شریك گفتگو سازمان‌های بین المللی سازمان همکاری شانگهای سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت
  • ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت نگرش افراد نسبت به اینترنت مقاله نگرش به اینترنت مقیاس نگرش به اینترنت پرسشنامه نگرش به اینترنت ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس نگرش به اینترنت مؤلفه‌های روان‌سنجی نگرش به اینترنت سنجش نگرش نسبت به اینترنت…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *