فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی
کلمات کلیدی :
فصل دوم پایان نامه تعلق سازمانی
مبانی نظری تعلق سازمانی
پیشینه تحقیق تعلق سازمانی
پیشینه داخلی تعلق سازمانی
پیشینه خارجی تعلق سازمانی
پیشینه پژوهش تعلق سازمانی
پیشینه نظری تعلق سازمانی
ادبیات نظری تعلق سازمانی
چارچوب نظری تعلق سازمانی
موضوع این نوشتار فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعلق سازمانی می باشد. تعلق سازمانی به عنوان یکی از مقوله های مرتبط با نیروی انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از علایق فرد و تمایل او به انجام وظایف و ماندگاری در سازمان ناشی می شود. جاری بودن این انرژی در مجموعه علاوه بر انرژی مضاعفی که در افراد می دمد، برای خود شخص، مجموعه شغلی، سازمانش و حتی برای کل جامعه مفید و سازنده خواهد بود. یقینا هر سازمانی به دنبال راهکارها و ایجاد فضایی است تا بتواند حس تعلق سازمانی را در کارکنان خود بوجود آورد تا بدین وسیله علاوه بر ایجاد حس مثبت نسبت به سازمان رضایت شغلی، از بی انگیزگی و کسالت کارکنان جلوگیری کند تا به وسیله این کارکنان متعهد که ارزشمندترین سرمایه و دارایی سازمان هستند در مسیر تعالی و پیشرفت گام بردارند و اهداف تجاری و بازرگانی خود را محقق سازند (روبرسون، 2006).
امروزه منابع انسانی نقش و اهمیت ویژه ای در سازمان ها داشته و لازمه موفقیت هر سازمانی داشتن نیروی انسانی باکیفیت، خلاق و با انگیزه است. نیروهای انسانی با داشتن قوه تفکر و اندیشه در كالبد سازمان روح دمیده، آن را به حركت درآورده و اداره ميكنند. سازمانها بدون وجود نيروي انساني نه تنها مفهومي ندارند، بلكه اداره آنها نيز ميسر نخواهد بود. حتي با وجود پیشرفت تکنولوژی سازمانها و تبديل آنها به تودهاي از سختافزار، همچنان نقش انسان به عنوان عاملي حياتي و راهبردي در بقاي سازمان، كاملاً مشهود است. براين اساس منابع انساني ارزشمندترين منبع سازمانهاي امروزي به شمار ميآيند چراكه به تصميمات سازماني شكل داده، مسايل و مشكلات سازمان را حل نموده و بهرهوري را عينيت ميبخشند.
فعالیت در حوزه تعلق سازمانی، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و تعلق سازمانی امری خالصانه و مستمر است و به هیچ وجه نمی توان تصور کرد که می توان با عزمی کوتاه مدت و مقطعی در کارکنان حس تعلق سازمانی ایجاد کرده و این حالت مثبت رفتاری را در کارکنان پایدار و ثابت نگه داشت. متاسفانه در کشور ما بسیاری از سازمانها از نداشتن انگیزه و تعلق سازمانی کارکنان و افراد سازمان رنج می برند و آثار مخرب فقدان این حس بعضا کاملا قابل مشاهده است. لذا بایستی سازمانها با عزمی راسخ و باور قلبی و کم کردن فاصله بین شعار و عمل، فضایی مملو از اعتماد، تعلق و وفاداری سازمانی را ایجاد نمایند. بنابراین بایستی با یک رویکرد و دیدگاهی بلند مدت، عملی و مبین و مشخص در کارکنان حس زیبای تعهد و دلبستگی و تعلق، رضایت شغلی و تعلق سازمانی نسبت به سازمان ایجاد کرد و سپس از دستاوردهای این حس که همان پیشرفت سازمان در کنار پیشرفت کارکنان است بهره مند شد.
فهرست مطالب
تعریف نظری تعلق سازمانی
تعریف عملیاتی تعلق سازمانی
فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعلق سازمانی
تعلق سازمانی
ابعاد تعلق سازمانی
1.اطاعت سازمانی
2- وفاداری سازمانی
3- مشارکت سازمانی
2-2- پیشینه پژوهش
2-2-1- پژوهش های داخلی
2-2-2- پژوهش های خارجی
منابع
دانلود تحقیق تعریف سواد رسانه ای و تحول مفهومی آن با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی تعریف سواد رسانه ای و تحول مفهومی آن با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…
پاورپوینت تجارت خارجی ایران دانلود دانلود پاورپوینت تجارت خارجی ایران جهت رشته اقتصاد در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش نظر به این که تجارت خارجی عامل…
دانلود تحقیق مدیریت عملکرد و چالش های آن با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی مدیریت عملکرد و چالش های آن با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…
پاورپوینت استرونژیلوئیدس استراکورالیس دانلود دانلود پاورپوینت استرونژیلوئیدس استراکورالیس جهت رشته پزشکی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش استرونژیلوئیدس استرکورالیس(Strongyloides stercoralis) نماتودی است که در افراد دچار نقص سیستم…
پاورپوینت درس و کتاب فیزیولوژی ورزشی دانلود دانلود پاورپوینت بررسی درس و کتاب فیزیولوژی ورزشی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 229 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش واژه هومئوستاز…