ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن

ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی تحقیق کامل در مورد مهارت هاي ارتباطي

دانلود

هدف از این تحقیق ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های مهارت های ارتباطیمی باشد. جريان اطلاعات در سازمان هاي امروزي بايد از هر زمان ديگر شتابنده تر باشد . يك فرد فقط از طريق ارتباط، مي تواند با ديگري تماس حاصل كرده؛ ضمن برآورد نيازهايش به كارها صورت عمل بدهد . به همين ترتيب در يك سازمان افراد به وسيله ارتباط برقرار كردن قادرند بين فعاليت ها هماهنگي بوجود آورده و به نتيجه مطلوب برسند . ارتباطات همچنين در سازمان يكي از عناصر كليدي موفقيت مديران است ؛ چرا كه اطلاعات بعنوان يك داده مهم در سيستم سازماني و در سايه ارتباطات موثر وارد سازمان مي شود و همين كه به سازمان راه يافت، باز نيازمند يك سيستم ارتباطي كارآمد است تا مورد پردازش قرار گرفته و بسان خون در رگهاي سازمان جريان يابد. براي كارآمد بودن ، يك مدير به اطلاعاتي نياز دارد كه به او امكان انجام دادن وظايف و كوشش هاي مديريت را بدهد .          به دو دليل ارتباطات براي مديران حائز اهميت مي باشد : نخست اينكه، ارتباطات فرايندي است كه مديران با استفاده از آن وظايف برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري ، هماهنگي و كنترل را به انجام مي رسانند . دوم اينكه،  ارتباطات فعاليتي است كه مديران قسمت زيادي از وقت خود را به آن اختصاص مي دهند؛ زيرا، فرايند ارتباطات به مديران اين امكان را مي دهد تا مسئوليت هاي خود را ايفا كنند ( حقيقي، 1380 ) .             استونر و ونكل 1 در كتاب مديريـت از قول «پيتـر دراكر» 2 نقل قـول مي كنند كه مدير افراد را اداره نمي كند؛ بلكه آنها را برمي انگيزد، راهنمايي مي كند و براي دست يافتن به هدف ها سازمان مي دهد. كارآمدي مدير بستگي به توانايي او در برقراري ارتباطات با كاركنان دارد. چنانكه اين نقش را به نحو مطلوب ايفا كند. تأخير در كار از ميان مي رود، سوء تفاهم، ابهامات و تعارضات به حداقل تقليل مي يابند و هماهنگي و زمينه هاي كنترل فراهم مي شود (به نقل ازچاندن 3، 1987).اهميت ارتباطات در سازمان ها تا بدان حد است كه فقدان يا ابهام در آن را يك عامل اصلي، از منابع اصلي بروز تعارضات در سازمان دانسته اند . جــلوگيري از دخالت ذهنيــت ها در ارتـباطات سازماني ، آشكار سازي منظورها ، انعطاف پذيري در پذيرش نظرات ديگران ، استفاده از حركات و  اشارات مناسب براي انتقال پيام ، شناسايي عوامل فيزيكي و رواني محل ارتباط، از  جمله عواملي هستند كه مي توانند تعارض ناشي از ارتباطات مبهم را به حداقل برسانند . (سلطاني، 1377).             فهرست مطالب تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي 2-1-1-ارتباطات (مهارت هاي ارتباطي) و چارچوب مفهومي آن  2-1-2-هدف و اهميت ارتباطات  2-1-3-فرايند  و انواع ارتباطات 2-1-4-ويژگي هاي ارتباطات 2-1-5-مهارت هاي ارتباطي مديران 2-1-6-تعاريف مهارتهاي ارتباطي 2-1-7-مهارت هاي ارتباطي و مؤلفه هاي آن 2-2-پیشینه تحقیق  فهرست منابع و مآخذ منابع فارسی منابع انگلیسی  
  • دانلود تحقیق سود و بهنگام بودن اعلام سود با فرمت ورد
  • دانلود تحقیق سود و بهنگام بودن اعلام سود با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی سود و بهنگام بودن اعلام سود با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی چین ها در 73 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع
  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی چین ها در 73 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی چین ها چین دانلود در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی چین ها در…

  • پاورپوینت آشنایی با مروری بر دانش مالی
  • پاورپوینت آشنایی با مروری بر دانش مالی دانلود دانلود پاورپوینت آشنایی با مروری بر دانش مالی جهت رشته اقتصاد در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       حسابداری:…

  • پاورپوینت بررسی بام سبز
  • پاورپوینت بررسی بام سبز پاورپوینت بام سبز پاورپوینت در مورد بام سبز پاورپوینت معماری دانلود پاورپوینت بام سبز دانلود پاورپوینت در مورد بام سبز دانلود دانلود پاورپوینت بررسی بام سبز جهت رشته معماری در قالب 26 اسلاید و با فرمت بصورت…

  • پاورپوینت جلسه ششم درس خانواده و سبک زندگی سالم
  • پاورپوینت جلسه ششم درس خانواده و سبک زندگی سالم دانلود دانلود پاورپوینت جلسه ششم درس خانواده و سبک زندگی سالم جهت رشته خانه و خانواده در قالب 14 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *