مقاله مدیریت زمان
زمان
اولویت
مدیریت زمان
بهبود كیفیت وقت
حوزه كسب و كار
دانلود مقاله مدیریت زمان
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه فایل
مقاله مدیریت زمان
چكیده:
استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت در عرصه كار و زندگی است. مدیریت زمان شامل مجموعهای از مهارتها برای كنترل كردن و استفاده بهتر از زمان است. این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول مدیریت زمان پرداخته و فنون و ابزاری را برای مدیریت زمان در محیط زندگی و كار ارائه میكند.
كلیدواژه :
زمان
اولویت
مدیریت زمان
بهبود كیفیت وقت
حوزه كسب و كار
مقدمه:
راههای مختلفی برای بیان درك ما از زمان وجود دارد. برای قرنها مردم از حركت ماه، ساعت آفتابی، اذان، زنگ كلیسا برای تنظیم برنامه زمانی روزانه خود استفاده كردند تا اینكه در قرن دوازدهم راهبان كاتولیك ساعتهایی را برای تنظیم فعالیتهای خود ساختند.در طول تاریخ تمدنها به زمان و ابعاد آن توجه داشتهاند و این توجه در این دوران نیز وجود دارد و عباراتی مانند «وقت لاست» گویای این توجه است. جوامع امروزی جوامعی هستند كه در آنها تعداد ساعات كافی در طول روز وجود ندارد. فناوریهای نو محیطی فراهم آوردهاند كه تقریباً در مدت زمان كم میتوان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا كرد و خیلی كارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن كارها و بیشتر كار انجام دادن روز به روز بیشتر میشود.
این رویكرد كه همواره با بشر همراه بوده است این احساس را برای او به وجود آورده است كه از زمان عقب میماند و نمیتواند از آن به صورت مؤثر بهره گیرد. تاریخ به ما میگوید كه مدیریت ضعیف زمان یك مسئله قدیمی است، مسئلهای است كه فناوری آن را به وجود نیاورده است و آن را نمیتواند حل كند. در شرایطی كه ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایندهای اداری، كمتر درپیچ و تاب تشریفات اداری و كاغذ بازی گم میشوند، مدیریت ضعیف زمان را كمتر میتوان مخفی كرد. مدیریت زمان موضوعی است كه همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفهای، نیاز داریم با آن روبرو شویم تا در زندگی موفق شویم.
در ادامه در مورد وجوه مختلف مدیریت زمان صحبت میكنیم. ابتدا نگاهی به اصول عمومی مدیریت زمان خواهیم داشت. توجه به این اصول كمك میكند كه درك بهتری از مفهوم مدیریت زمان داشته باشیم و پیشنهادهایی ارائه میكند كه میتوانید آنها را در حوزههای مدیریت زمان در زندگی خود به كار برید. پس از ارائه رهنمودهای عمومی، به حوزههای مدیریت زمان به صورت دقیقتر خواهیم پرداخت. ابتدا راجع به مدیریت زمان در زندگی شخصی میپردازیم و سپس مدیریت زمان را در حوزه كسب و كار مدنظر قرار میدهیم.
فهرست مطالب
مدیریت زمان 1
مقدمه 3
بیان مسئله 4
اهمیت و ضرورت پژوهش 6
اولویتبندی فعالیتها 7
هدف تحقیق 8
نكات سودمند برای بهبود كیفیت وقت 10
مبانی نظری 10
بر بهرهور بودن تأكید كنید نه مشغول بودن 11
سرعت خود را تنظیم كنید 11
مدیریت زمان شخصی 12
تعریف نظری 12
اهداف شخصی 13
اهداف خود را اولویتبندی كنید 14
جامعه آماری 16
مزاحمت كمالگرایی 17
روش نمونه گیری 17
مدیریت میز كار 20
مدیریت زمان و كسب وكار 22
منابع و مواخذ: 30
تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی (مرداب انزلی- ماسوله – قلعه رودخان- تپه مارلیک- داماش) اقلیم گردشگری صنایع دستی تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…
پاورپوینت روند نماهای رويداد و مفاهيم پيشرفته در روند نماهای رويداد دانلود دانلود پاورپوینت روند نماهای رويداد و مفاهيم پيشرفته در روند نماهای رويداد جهت رشته مدیریت در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…
دانلود پاورپوینت انواع نما و نحوه اجرای آن دانلود دانلود پاورپوینت انواع نما و نحوه ی اجرای آن جهت رشته معماری در54 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش از جمله…
دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد عملکرد و چرخه عمر با فرمت word دانلود خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره عملکرد و چرخه عمر با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر دانلود پایان نامه نوشیدنی های گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های غیر الکلی گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های ماء الشعیر دانلود پایان…
دانلود تحقیق نظریه های روان شناختی با فرمت ورد دانلود هدف از این تحقیق بررسی نظریه های روان شناختی با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد …