پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت
ویدیوآرت
رویكرد مجسمه وار به ویدئو
رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت
ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن
تاریخچه ویدیوآرت
دانلود پایان نامه ویدیوآرت
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نقاشی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان
ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچهی ویدئودر بخش یك، برخی ویژگیهای آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغهی زمان و روایت، برخورد فرمگرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بیشك نگاه موشكافانه به مضامین فوق، تحقیق گستردهتری را میطلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آنها از نزدیك و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آنها میباشد كه وصول به چنین شرایطی ممكن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشتههایی است كه نگارنده گردآوری نموده و در حقیقت جایگاه اینجانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون میباشد كه در مرتبهی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
کلمات کلیدی:
هنر
رسانه
نقاشی
ویدیوآرت
رویكرد مجسمه وار به ویدئو
رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
مقدمه
در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روشهای بیان هنری جدید شكل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بیحدوحصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریدههای كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها- در مواردی به كل كنار گذاشته شود و رویكرد به سوی رسانهها و امكانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد.
اكنون هنرمند خود در مركزیت ابداع هنری قرار میگیرد، چرا كه دیگر« هنر» و«شیوهی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین كه از آن بهعنوان « پایان هنر» یاد می شود، رخ میدهد. جریانهای هنری، كانونهای خاص خود را میطلبند و هنر موزهها با دید اشرافیت و هنر واپسگرا نگریسته میشود و انتظاری به وجود میآید كه طالب حركتی نو – چه از لحاظ شكلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصهی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
دراین جا بود که روشهای بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میانرسانهای را شكل دادند كه ما از آن بهعنوان «هنر جدید» یاد میكنیم. این به مفهوم محوشدن مرزهای رایج هنری بود كه تا آن زمان میشناختیم مانند عكاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز ، كلاوس اولدنبرگ ، جیم داین و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفتهی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایشهای جدید هنری چون هنر كانسپچوال ( مفهومی) پرفورمنس ( اجرا ) و اینستالیشن (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند.
سوال های تحقیق:
_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟
_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟
_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟
_ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویكرد تقلیدآمیز از آثار تولیدشدهی پیشین همراه بود؟
فهرست مطالب
مقدمه 2
طرح مسأله: 5
سوالهای تحقیق: 6
شیوهی گردآوری اطلاعات 7
شیوهی تحقیق: 8
پیشینهی تحقیق: 8
بخش اول:شكل گیری یك تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10
تاریخچه ی ویدئوآرت 17
زمینه های فکری جنبش 17
زمینه های تکنولوژیکی 23
ویدئو آرت در اروپا 27
-آلمان ، هلند ، استرالیا 28
بریتانیای كبیر 29
فرانسه 32
ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا 33
بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37
تعامل 44
رویكرد مجسمهگرا 51
تكنیك نظارت 61
روایت 65
نقدی از رسانه 69
یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر 73
گرایش به تكنولوژی 74
بیل ویولا 88
گری هیل 106
فرانك ژیلت 107
ژان لوك گدار 108
اندی وارهول 111
شیگكو كوبوتا 113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123
رزیتا شرف جهان 128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129
بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت
سیمین کرامتی 132
احمد نادعلیان 138
عباس کیارستمی 144
شرح پروژهی عملی 151
فهرست منابع و مأخذ 153
کتابهای فارسی 153
کتابهای لاتین 153
مقالههای فارسی 153
مقالههای اینترنتی 154
سایتهای اینترنتی 154
فهرست منابع تصاویر 155
مقاله رشته اقتصاد با عنوان تعاون تعاون تسهیلات اعتباری صندوق تعاون کشور تعاون در ایران و جهان دانلود مقاله رشته اقتصاد با عنوان تعاون سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…
دانلود پاورپوینت تعهد سازمانی 28 اسلاید دانلود دانلود پاورپوینت جزوه و درس تعهد سازمانی جهت رشته مدیریت در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش مفهوم تعهد سازمانی lدرتحقیقات انجام…
پاورپوینت انواع استراتژی ها در عمل فصل دوم دانلود دانلود پاورپوینت انواع استراتژی ها در عمل فصل دوم جهت رشته مدیریت در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش …
پاورپوینت محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست دانلود دانلود پاورپوینت آشنایی با محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست جهت رشته محیط زیست در قالب 53 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش …
دانلود پاورپوینت زبان بدن پاورپوینت در مورد زبان بدن پاورپوینت آموزش زبان بدن پاورپوینت ارتباط به وسیله بدن دانلود دانلود پاورپوینت زبان بدن جهت رشته روانشناسی در 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…
سیاست کیفری ایران در ارتباط با مجازات های جایگزین حبس در لایحه قانون مجازات اسلامی سال 1390 مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس در قانون جدید مجازات های جایگزین حبس در ایران انواع مجازات های جایگزین حبس شرایط…