چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری نقدشوندگی سهام ادبیات نظری نقدشوندگی سهام چارچوب نظری نقدشوندگی سهام

دانلود

نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام بصورت جامع و کامل.  هرچه بتوان يک دارايي را سريعتر و با هزينه کمتري به فروش رساند قابليت نقدشوندگي آن بيشتراست. اين تعريف هم  در باره دارايي هاي واقعي و هم داراييهاي مالي کاربرد دارد. درجه نقد شوندگي يک سر مايه گذاري وقتي پايين است که يک قيمت منصفانه براي آن به سرعت به دست نياييد. يک دارايي را غير نقدشونده مي نامند اگر: اولا بازاري براي دارايي وجود نداشته باشد  که اين موجب مي شود در هنگام فروش فرد مجبور به معامله با کسر گردد ( يعني دارايي را کمتر از ارزش  واقعي آن بفروش برساند)       ثانيا: ارزش دارايي  براي خريداران  مشخص نباشد.  يعني حتي اگر بازار سازمان دهي شده اي براي دارايي خاص وجود داشته باشد، عدم نقدشوندگي دارايي  موجب خواهد شد که قيمت نوسانات بالاو فراواني داشته باشد. علت اصلي اين نوسانات وجود ريسک بالايي است که فرد تحمل مي کند چرا که ممکن است زماني  که او به عنوان خريدار يا فروشنده به بازار  مراجعه مي کند نتواند قيمت مناسبي براي  دارايي  بيابد.  در ادبيات مالي واژه  نقدشوندگي به دو مفهوم  مجزا اشاره دارد. مفهوم اول به نقدشوندگي داراييهاي شرکت اشاره دارد،ازاين نظر که يک شرکت  وقتي  نقدشونده  ناميده مي شوند که دارايي هاي نقد  نسبتا زيادي داشته باشند. مثل وجوه نقد در ترازنامه اين ارزش اشاره به ارزش تسويه داراييهاي شرکت دارد.  مفهوم دوم،  نقدشوندگي سهام معامله شده شرکت است. از اين  نظر شرکت وقتي نقده شونده است که سهام آن نقد شونده باشد . يعني با سرعت بيشتر، هزينه ي کمتر و قيمت مناسبتري به فروش رسد.          نمونه پیشینه پژوهش در مورد نقدشوندگی سهام والکر 2005 درمقاله اي به عنوان سياست افشا، عدم تقارن اطلاعات ونقدشوندگي سهام در بازارهاي سرمايه ارتباط بين نقدشوندگي سهام رابا سياست افشاي شرکت بررسي کرد.وي به اين نتيجه رسيد که ارتباط منفي بين سياست افشاي اطلاعات وشکاف بين قيمت هاي پيشنهادي خريد و فروش وجود دارد، يعني درصورتيکه شر کتهاداراي سياستي با افشاي بيشتر و روشنتر اطلاعات باشد شکاف بين قيمتهاي پيشنهادي خريد و فروش  کاهش مي يابد ودر نتيجه به افزايش نقدشوندگي منجرمي شود.            فهرست مطالب  فصل دوم ادبيات و پيشينه نقدشوندگی سهام 2-1- مقدمه     2-2 – نقدشوندگي و مفاهيم مرتبط با آن 2-2-1- مفهوم نقدشوندگي     2-2-2- نقدشوندگي بازار     2-2-3- ريسک و بازده و نقدشوندگي 2-2-4- هموار سازي سود 2-2-5- حاکميت شر کتي و نقدشوندگي سهام: 2-2-6- کيفيت افشا 2-2-7- نقد شوندگي دارايي ها و نقد شوندگي سهام: 2-6- پیشینه پژوهش 2-6-1-پژوهش های خارجي 2-6-2- پژوهش های داخلي منابع 
  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه
  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی…

  • مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن
  • مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله…

  • پاورپوینت احکام و شرايط بيتوته در حج تمتع
  • پاورپوینت احکام و شرايط بيتوته در حج تمتع پاورپوینت بيتوته در حج دانلود پاورپوینت بيتوته در حج پاورپووینت درباره بيتوته در حج دانلود دانلود پاورپوینت احکام و شرايط بيتوته در حج تمتع جهت رشته دین و مذهب در قالب 16…

  • پاورپوینت زندگینامه مانوئل کاستلز
  • پاورپوینت زندگینامه مانوئل کاستلز پاورپوینت بیوگرافی مانوئل کاستلز پاورپوینت مانوئل کاستلز و هویت پاورپوینت تعریف شهر از دیدگاه مانوئل کاستلز پاورپوینت نظریه شهری کاستلز پاورپوینت نظریه هویت کاستلز پاورپوینت کاستلز و شهر دانلود دانلود پاورپوینت زندگینامه مانوئل کاستلز جهت رشته…

  • دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی
  • دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی پاورپوینت تیپ های شخصیتی پاورپوینت تیپ های شخصیتی یونگ پاورپوینت تیپ های شخصیتی هالند پاورپوینت تیپ های شخصیتی مردان پاورپوینت تیپ های شخصیتی زنان دانلود دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی  جهت رشته روانشناسی  در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری چابکی زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *