گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
موتورهای جت
صنایع هواپیمایی
موتورهای توربینی
قسمتهای مختلف موتور جت
دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
دانلود گزارش دوره کارآموزی
خرید گزارش دوره کارآموزی
انجام گزارش دوره کارآموزی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
مقدمه
از هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال 1903 تا اواخر جنگ دوم جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند. در اینجا لازم به تذکر است که هواپیما برای حرکت نیاز به Thrust دارد. در حالیکه موتور پیستونی Power تولید می کند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می نماید. طبق اصل سوم نیوتن هر عملی را عکس العملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با پرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص می بخشد. پس طبق فرمول F=mc نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکس العمل این نیرو به سمت جلو نیروی Thrust را فراهم می آورد. منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی تواند به هوا شتاب زیادی بخشد. بنابراین بیشتر به جرم هوا متکی است. معنی این نکات این است که اولاً سرعت هواپیمای ملخ دار کم بوده، ثانیاً سقف پرواز آن محدود است.
همان طور که در آئرودینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است drag نیز کم بوده، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی ندارد. مجموعه ی این مسائل باعش گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن جانشینی منواسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت ظاهر گردید.موتور جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد. پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به فعالیت است.
واژه ی جت (Jet) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود و جالب است در همین ابتدا ذکر شود که بعضی موتورهای جت وجود دارند که فاقد قطعات گردنده می باشند همچون موتورهای Ramjet و Rocket engine , Pulsejet . ولی موتورهای جتی که ما در هواپیمایی سرو کار داریم دارای قطعات گردنده هم چنن توربین بوده و از همین رو بطور کلی به آنها Gas Turbine Engines گفته و بر اساس همین واژه ی Turbine است که با انواع مختلف موتورهای جت توربینی هم چون Turbojet وTurboprop و Turbofan و Turboshaft مواجه می شویم که به موقع در مورد آنها به تفصیل صحبت خواهد شد.
کلمات کلیدی:
موتورهای جت
صنایع هواپیمایی
موتورهای توربینی
فهرست
بخش اول: آشنایی با قسمتهای مختلف موتور جت
• مقدمه
• انواع موتورهای جت
• کمپرسور
• محفظه احتراق
• توربین
• سیستم روغن کاری
بخش دوم: مراحل ساخت قطعات و آشنایی با کارگاهها
• مقدمه
• آشنایی با مواد اولیه
• نقشه کشی و مدل کردن قطعات
• کارگاه ماشین کاری و سنگ زنی
• کارگاه تمیزکاری
• تستهای غیر مخرب
• مدلینگ
پاورپوینت استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه پاورپوینت برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه پاورپوینت استقرار برنامه های کاربردی پاورپوینت برنامه های مبتنی بر مولفه دانلود دانلود پاورپوینت استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه جهت رشته کامپیوتر در…
پاورپوینت مهارت های لازم برای ارتباط با زوج دانلود دانلود پاورپوینت مهارت های لازم برای ارتباط با زوج جهت رشته روانشناسی در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش ارتباطات…
علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای پیشگیری…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری 2 مبانی نظری سبک های فرزندپروری مبانی نظری سبک های فرزند پروری تاریخچه شیوه های فرزندپروری پیشینه سبک های فرزند پروری پیشینه تحقیق شیوه های فرزند پروری پیشینه تحقیق سبک های فرزند…
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…